Empires of Eurasia: how imperial legacies shape international security; The neighborhood effect: the imperial roots of regional fracture in Eurasia
In: International affairs, Band 99, Heft 6, S. 2538-2540
ISSN: 1468-2346
38 Ergebnisse
Sortierung:
In: International affairs, Band 99, Heft 6, S. 2538-2540
ISSN: 1468-2346
In: International affairs, Band 97, Heft 2, S. 580-582
ISSN: 1468-2346
In: International affairs, Band 96, Heft 3, S. 827-829
ISSN: 1468-2346
In: International affairs, Band 96, Heft 1, S. 252-253
ISSN: 1468-2346
In: International affairs, Band 95, Heft 6, S. 1460-1462
ISSN: 1468-2346
In: Vereinte Nationen, Band 64, Heft 2, S. 61-65
"Die Umsetzung grundlegender Freiheitsrechte, sozialer und wirtschaftlicher Menschenrechte und der Ziele für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals - SDGs) sind ohne das Internet heute nicht mehr denkbar. Jedoch gelang es der Staatengemeinschaft bislang nicht, Menschenrechte sowohl offline als auch online ausreichend zu schützen und zu fördern. Daher verabschiedete die UN-Generalversammlung im Dezember 2015 eine Resolution, die der Förderung und dem Schutz der Menschenrechte im Internet neue Regeln geben soll." (Autorenreferat)
In: Journal of human rights, Band 14, Heft 4, S. 525-544
ISSN: 1475-4843
In: International Journal of Conflict and Violence, Band 7, Heft 2
Transitional Justice is a long-term process which seeks to address severe human rights abuses of the past through measures such as trials, commissions of inquiry, memorials, apologies, reforms of the legal or security sector, school textbook reforms, and reconciliation projects. These measures are usually applied by governments, but can also be initiated by civil society groups, such as victim groups, or the international community, for example the European Union or the UNHCR. Transitional justice measures are seen as catalysts for coming to terms with the past and establishing new, stable, and often democratic societies. As such, the measures are linked to the performance and efficacy of democratic institutions in the context of their accountability and responsiveness, transparency, and level of citizen participation. Thus, transitional justice is a process that aims to reconcile divided and conflict-torn societies by re-establishing (democratic) institutions. These measures can be catalysts to leverage institutional performance. Adapted from the source document.
In: International journal of conflict and violence: IJCV, Band 7, Heft 2, S. 298-313
ISSN: 1864-1385
World Affairs Online
In: Erbe des Kalten Krieges, S. 309-326
Im Rahmen des Sammelbandes zum Erbe des Kalten Krieges beschäftigt sich der Beitrag mit der 1961 gegründeten Menschenrechtsorganisation "Amnesty International". Der Beitrag skizziert zunächst deren Entwicklung und Arbeit im Kalten Krieg, die weitestgehend auf den Westen beschränkt war, da es im Osten kaum Handlungsfreiheiten für Menschenrechtsorganisationen gab. Anschließend erfolgt ein Blick auf die "Menschenrechtswende" von 1975. Nachdem im August 1975 die KSZE-Schlussakte mit ihrem Prinzipienkatalog verabschiedet worden war, verpflichteten sich die Ostblockländer, grundlegende Menschenrechtsnormen einzuhalten. Amnesty nahm dies zum Anlass, ihre Menschenrechtsstrategie gegenüber den kommunistischen Regimen anzupassen. Die KSZE-Folgekonferenzen wurden zur Plattform für Menschenrechtsorganisationen und änderten die Strategie und Taktik aller Aktivisten grundsätzlich. Der Beitrag betrachtet die Arbeit von Amnesty International unter den Rahmenbedingungen der Ost-West-Auseinandersetzungen und skizziert die Entwicklungen der Menschenrechtsorganisationen nach dem Ende des Kalten Krieges. Die abschließenden Überlegungen widmen sich dem Erbe des Kalten Krieges für die Entwicklung von Amnesty International. (ICA2)
In: International Journal of Conflict and Violence, Band 7, Heft 2
Transitional Justice is a long-term process which seeks to address severe human rights abuses of the past through measures such as trials, commissions of inquiry, memorials, apologies, reforms of the legal or security sector, school textbook reforms, and reconciliation projects. These measures are usually applied by governments, but can also be initiated by civil society groups, such as victim groups, or the international community, for example the European Union or the UNHCR. Transitional justice measures are seen as catalysts for coming to terms with the past and establishing new, stable, and often democratic societies. As such, the measures are linked to the performance and efficacy of democratic institutions in the context of their accountability and responsiveness, transparency, and level of citizen participation. Thus, transitional justice is a process that aims to reconcile divided and conflict-torn societies by re-establishing (democratic) institutions. These measures can be catalysts to leverage institutional performance. Adapted from the source document.
In: Vereinte Nationen: Zeitschrift für die Vereinten Nationen und ihre Sonderorganisationen, Band 60, Heft 5, S. 208-209
ISSN: 0042-384X
In: Vereinte Nationen: Zeitschrift für die Vereinten Nationen und ihre Sonderorganisationen, Band 58, Heft 1, S. 21-26
ISSN: 0042-384X
In: Vereinte Nationen, Band 58, Heft 1, S. 21-26