E-Governance for Good Governance
In: The Indian journal of political science, Band 64, Heft 3-4, S. 285-308
ISSN: 0019-5510
13798 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Indian journal of political science, Band 64, Heft 3-4, S. 285-308
ISSN: 0019-5510
World Affairs Online
In: Corporate governance: an international review, Band 7, Heft 1, S. 100-101
ISSN: 1467-8683
In: Third world quarterly, Band 21, Heft 5, S. 795-814
ISSN: 0143-6597
World Affairs Online
In: International social science journal: ISSJ, Band 50, S. 91-104
ISSN: 0020-8701
The idea of "governance" expresses as much the requirement to take a fresh look at the force lines of authority & power as the need to make current the role of nongovernmental organizations in the mechanisms of political regulation with in international relations. However, it is argued that the issue of governance has been co-opted not only by international organizations seeking to legitimize their neoliberal predilections & projects, but also by writers whose theoretical approach has often lacked rigor & who have confused the expansion of the capitalist economy with the inexorable advance of history. Shortcomings should not discourage studies of governance that raise issue of institutions better suited for changes in the contemporary world. 14 References. Adapted from the source document.
In: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Markt und politische Ökonomie, Band 01-25
The authors analyze the impact of corporate governance institutions, ownership structures and external capital market constraints on company returns on investment by using a sample of more than 19,000 companies from 61 countries across the world. They show that (1) of these three sets of institutions, the origin of a country's legal system proves to be the most important. Companies in countries with English-origin legal systems earn returns on investment that are at least as large as the cost of capital. (2) Differences in investment performance related to a country's legal system dominate differences related to ownership structure. (3) Strong external capital markets improve the investment performance of companies." (author's abstract)
In: Third world quarterly, Band 21, Heft 5, S. 795-814
ISSN: 1360-2241
In: Corporate governance: an international review, Band 7, Heft 1, S. 96-99
ISSN: 1467-8683
In: Corporate governance: an international review, Band 5, Heft 4, S. 236-238
ISSN: 1467-8683
Not since the passage of the Securities and Exchange Commission Act of 1934 have matters of corporate governance received such concentrated attention. According to the Encyclopaedia of Corporate Governance, the subject has ''succeeded in attracting a good deal of public interest because of its apparent importance for the economic health of corporations and society in general
In: International feminist journal of politics, Band 6, Heft 4, S. 685-693
ISSN: 1468-4470
A review essay on books by (1) David Armstrong, Theo Farrell, & Bice Maiguashca (Eds), Governance and Resistance in World Politics (Cambridge, UK: Cambridge U Press, 2003); (2) Lisa D. Brush, Gender and Governance (Walnut Creek, CA: AltaMira, 2003); (3) Ann Florini, The Coming Democracy: New Rules for Running a New World (Washington: Island, 2003); & (4) Mike Moore, A World without Walls: Freedom, Development, Free Trade and Global Governance (Cambridge, UK: Cambridge U Press, 2003). 3 References.
In: Public administration: an international quarterly, Band 80, Heft 1, S. 51-76
ISSN: 0033-3298
In: artec-paper, Band 113
Vor dem Hintergrund eines beobachtbaren forcierten Globalisierungsprozesses erörtert der Beitrag die politische Ausrichtung der Internationalen Arbeitsorganisation (IAO) hinsichtlich der länderübergreifenden Arbeitsregulierung. Im ersten Schritt werden die Hauptaufgabe sowie die Grundstruktur der IAO dargestellt. Die IAO, gegründet 1919 im Rahmen des Völkerbundes, ist seit 1946 eine Sonderorganisation der UNO mit der Aufgabe, die soziale Gerechtigkeit zu fördern und durch Verbesserung der Arbeitsbedingungen und des Lebensstandards in den Mitgliedsländern wirtschaftliche und soziale Stabilität zu erreichen. Der zweite Schritt widmet sich sodann den aktuellen Problemfeldern, die es seitens der IAO in Anbetracht der Globalisierung zu behandeln gilt. So haben 2000 von den 175 Mitgliedsstaaten erst 63 Länder alle Vereinbarungen zu den Arbeitsbedingungen ratifiziert. Um eine verbesserte Anerkennung der Arbeitsregulierungspolitik zu erreichen, werden folgende Ziele verfolgt: (1) eine zunehmende integrierende Annäherung zwischen den Mitgliedsländern, (2) eine Ausweitung der Zivilgesellschaft, (3) ein neues Anforderungsprofil für die internationale Handelsschifffahrt sowie (4) ein neuer Umgang mit transnationalen Unternehmen. In einem Resümee stellt die Autorin fest, dass die auftretenden Probleme hinsichtlich der Partizipation von sozialen Gruppen bei der internationalen Regulierung der Arbeitspolitik auf die Vielzahl und Diskrepanz von sozialen Formen der Produktion, der institutionellen Strukturen und der Staatsformen zurück geht. (ICG2)