Suchergebnisse
Filter
11 Ergebnisse
Sortierung:
World Affairs Online
Le Réveil de Madagascar (Tananarive) ; Le Réveil de Madagascar : organe indépendant ["puis" organe socialiste SFIO "puis" organe politique pour la défense des intérêts généraux de Madagascar] ; Mifoha i Madagasikara : gazety politika sy fiarovana ny zon' ny Malagasy
Périodicité : Hebdomadaire ; Etat de collection : 28 mai 1946-11 août 1948 (19e année, n° 62) ; mq 1946 (n° 6, 18), 1947 (n° 39-40, 46), 1948 (n° 58)
BASE
Libertés publiques: les leçons d'une crise: Fahalalahan'olom-pirenena: anatry ny fotoan-tsarotra
Das Observatoire de la Vie Publique (die madagassische Abkürzung lautet SE.FA.FI.) ist eine 2001 gegründete Nicht-Regierungsorganisation, die sich - finanziell und technisch unterstützt von der Friedrich Ebert Stiftung - der Förderung der Demokratie und Aufklärung über die Staatsbürgerrechte verschrieben hat. Ihr Bericht über ihre Aktivitäten im Umfeld der Wahlen ist zugleich eine Aufklärungsschrift. Es geht um Freiheits- und Versammlungsrechte, Presse- und Informationsfreiheit, parlamentarische Immunität, aktives und passives Wahlrecht, die Qualitäten, die einen Volksvertreter haben sollte, die Verhängung des Ausnahmezustandes und internationales Recht sowie um Verbrechen gegen die Menschlichkeit. (DÜI-Sbd)
World Affairs Online
Incentivizing Sustainable Private Sector Investment in Timber Plantations in Myanmar : Policy Options to Encourage Socially and Environmentally Responsible Investment
Forestry has traditionally been one of Myanmar's most important economic sectors, generating more in export earnings in the period 2010-2018. It is estimated that the country will have lost 12 million ha of forest between 1990 and 2020 - the third largest absolute forest loss of all countries during that period. The government now aims to restore or reforest about 884,000 ha on reserved forest (RF) and public protected forest (PPF) land under its 2016-28 Myanmar reforestation and rehabilitation program (MRRP). A range of reforms is needed to encourage private sector investment. These include: (i) identification of sufficiently large areas of suitable land close to potential processing sites or transport infrastructure and planning of land-use allocation; (ii) improving the availability of information on identified areas and on the process of acquiring plantation leases; (iii) streamlining leasing procedures and terms and scope of leases, including possible private management of state plantations; (iv) simplifying regulations on harvest and transport of plantation timber; (v) reviewing the suitability of current fiscal incentives, including tax holidays; (vi) improving information on areas and productivity of established plantations; and (vii) identifying priority research and development needs and delivery mechanisms.
BASE