CLA: An evolving methodology in a learning community
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 42, Heft 2, S. 162-170
ISSN: 0016-3287
497 Ergebnisse
Sortierung:
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 42, Heft 2, S. 162-170
ISSN: 0016-3287
World Affairs Online
"This is a visionary, consciousness-raising book that asks us to rethink the purposes and design of study away and study abroad experiences in the context of a broadened set of global threats, including climate disruption, soaring inequality, ecosystem breakdown, the dying off of distinct languages and cultural communities, and the threat of a nuclear catastrophe. As we ask students to truly comprehend this world from the privileged perspective of the global North, Rich Slimbach asks us to consider two fundamental questions: What and how should we learn? And having learned, for what should we use what we know? A panoply of pedagogies and methods of inquiry - from study away/abroad and service-based learning to diversity programming, environmental education, and community-based research - aim to develop students who both understand the challenges faced by global communities and act in ways that advance their social and environmental health. What temperaments, social habits, and intellectual abilities will they need to help heal their corner of creation? And what pedagogical perspectives, principles, and procedures can best support them in this creative challenge? Rich Slimbach argues that transforming student consciousness and life choices requires a global learning curriculum that integrates multi-disciplinary inquiry into the structural causes of problems that riddle the common good, along with mechanisms that bid students to cross borders, to pay attention, and to listen to those unlike themselves. At its heart, this book proposes a truly transformative approach to community-engaged global learning"--
World Affairs Online
In: Studia musica 63
In: Deutsche Autoproduktion im globalen Wandel: Altindustrie im Rückwärtsgang oder Hightech-Branche mit Zukunft?, S. 125-145
Da der Transfer und das Management von Wissen für den Erfolg global agierender Automobilunternehmen von immer größerer Bedeutung werden, stellt sich auch die Frage nach deren kulturellen und kommunikativen Bedingungen im Verhältnis verschiedener Standorte, insbesondere im Verhältnis von "Konzernmutter" und "Auslandstochter". Die Autoren beleuchten einige Aspekte dieser für einen gelungenen Wissensaustausch notwendigen Voraussetzungen am Beispiel der Betriebe des tschechischen Skoda-Unternehmens und der deutschen Volkswagen-Zentrale in Wolfsburg. Ihre empirische Analyse auf der Grundlage von leitfadengestützten Interviews zeigt, dass eine alltäglich gelebte "Kultur des Austauschs" weder angeordnet werden kann, noch sich aus funktionalen Kooperationserfordernissen von selbst ergibt. Sie betrachten vor allem drei erfolgskritische Bereiche für Wissensaustauschprozesse im organisationalen Alltag: Die Bedeutung von Face-to-Face-Kommunikationen, die Einbettung in konzernweit verknüpfte Funktionsbereiche sowie die Art und Weise des unternehmenskulturellen Wandels selbst. Die Autoren ziehen daraus abschließend Konsequenzen zur Genese und Steuerbarkeit einer "Kultur des Austauschs" von Wissen. (ICI2)
In: Deutsche Autoproduktion im globalen Wandel. Altindustrie im Rückwärtsgang oder Hightech-Branche mit Zukunft?, S. 125-145
Da der Transfer und das Management von Wissen für den Erfolg global agierender Automobilunternehmen von immer größerer Bedeutung werden, stellt sich auch die Frage nach deren kulturellen und kommunikativen Bedingungen im Verhältnis verschiedener Standorte, insbesondere im Verhältnis von "Konzernmutter" und "Auslandstochter". Die Autoren beleuchten einige Aspekte dieser für einen gelungenen Wissensaustausch notwendigen Voraussetzungen am Beispiel der Betriebe des tschechischen Skoda-Unternehmens und der deutschen Volkswagen-Zentrale in Wolfsburg. Ihre empirische Analyse auf der Grundlage von leitfadengestützten Interviews zeigt, dass eine alltäglich gelebte "Kultur des Austauschs" weder angeordnet werden kann, noch sich aus funktionalen Kooperationserfordernissen von selbst ergibt. Sie betrachten vor allem drei erfolgskritische Bereiche für Wissensaustauschprozesse im organisationalen Alltag: Die Bedeutung von Face-to-Face-Kommunikationen, die Einbettung in konzernweit verknüpfte Funktionsbereiche sowie die Art und Weise des unternehmenskulturellen Wandels selbst. Die Autoren ziehen daraus abschließend Konsequenzen zur Genese und Steuerbarkeit einer "Kultur des Austauschs" von Wissen. (ICI2).
In: SpringerBriefs in digital spaces
In: American Indian culture and research journal, Band 37, Heft 3, S. 87-96
ISSN: 0161-6463
In: Schriftenreihe ansteckende Gesundheit 1
In: Empowering youth and community work practice
In: International journal of public sector management: IJPSM, Band 26, Heft 3, S. 190-202
ISSN: 0951-3558
In: PS: political science & politics, Band 39, Heft 3, S. 543
ISSN: 0030-8269, 1049-0965
In: Earthscan tools for community planning
"Community Matters: Service Learning in Design and Planning explores issues that resonate with a diverse group of design and planning educators drawn to the challenge of supporting greater community building and empowerment while combining learning with service. Community Matters explores such questions as:How do we foster mutuality and reciprocity in community-academy partnerships? What conflicts, challenges, limits and obstacles do we face in our service-learning studios and projects? What evidence do we have of our impacts on students and communities and how are we responding? How are we being attentive to the contemporary environmental and societal issues? What is our role as both designers and agents of societal change? How are we innovating to enable greater capacities for individuals, future practitioners and communities? This book provides compelling evidence for the case that educators should be adopting engaged pedagogies like service-learning, engaged research methods like action research, and engaged theories and practices like participatory design, placemaking and deliberative democracy. Together these approaches are mapping a geography of design and planning education, practice and scholarship occurring at the boundary of community and academy. "--