Quantitative Analysis
In: Motivations for Humanitarian intervention; SpringerBriefs in Ethics, S. 123-132
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In: Motivations for Humanitarian intervention; SpringerBriefs in Ethics, S. 123-132
In: The Oxford Handbook of Public Accountability
Die Rolle und Wahrnehmung des World Wide Web in seinen unterschiedlichen Nutzungskontexten ändert sich zunehmend – von einem frühen Fokus auf reine Web-Interaktion mit Kunden, Informationssuchern und anderen Nutzern hin zum Web als eine Komponente in einer mehrkanaligen Informations- und Kommunikationsstrategie. Diese zentrale Entwicklung ermöglicht Firmen, eine wachsende Menge digitaler Konsumenteninformationen zu sammeln, zu analysieren und zu verwerten. Während Firmen von diesen Daten profitieren (z.B. für Marketingzwecke und zur Verbesserung der Bedienungsfreundlichkeit), hat die Analyse und Nutzung von Onlinedaten zu einem signifikanten Anstieg der Datenschutzbedenken bei Konsumenten geführt, was wiederum ein Haupthindernis für erfolgreichen E-Commerce ist. Die Implikationen für eine Firma sind, dass Datenschutzerfordernisse bei der Datenanalyse und -nutzung berücksichtigt und Datenschutzpraktiken effizient nach außen kommuniziert werden müssen. Diese Dissertation erforscht den Grenzbereich zwischen den scheinbar konkurrierenden Interessen von Onlinekonsumenten und Firmen. Datenschutz im Internet wird aus einer Konsumentenperspektive untersucht und Datenschutzanforderungen werden spezifiziert. Eine Gruppe von Geschäftsanalytiken für Webseiten wird präsentiert und es wird verdeutlicht, wie Datenschutzanforderungen in den Analyseprozess integriert werden können. Ein Design zur besseren Kommunikation von Datenschutz wird vorgestellt, um damit eine effizientere Kommunikation der Datenschutzpraktiken einer Firma gegenüber Konsumenten zu ermöglichen. Die vorgeschlagenen Lösungsansätze gestatten den beiden Gegenparteien, widerstreitende Interessen zwischen Datennutzung und Datenschutz auszugleichen. Ein besonderer Fokus dieser Forschungsarbeit liegt auf Mehrkanalhändlern, die den E-Commerce Markt derzeit dominieren. Die Beiträge dieser Arbeit sind im Einzelnen: * Messung von Vorbedingungen für Vertrauen im Mehrkanalhandel Der Erfolg des Mehrkanalhandels und die Bedeutung von Datenschutz werden aus einer Konsumentenperspektive dargestellt. Ein Strukturgleichungsmodell zur Erklärung von Konsumentenvertrauen in einen Mehrkanalhändler wird präsentiert. Vertrauen ist eine zentrale Vorbedingung für die Kaufbereitschaft. Ein signifikanter Einfluss der wahrgenommenen Reputation und Größe physischer Filialen auf das Vertrauen in einen Onlineshop wurde festgestellt. Dieses Resultat bestätigt unsere Hypothese, dass kanalübergreifende Effekte zwischen dem physischen Filialnetzwerk und einem Onlineshop existieren. Der wahrgenommene Datenschutz hat im Vergleich den stärksten Einfluss auf das Vertrauen. Die Resultate legen nahe, Distributionskanäle weiter zu integrieren und die Kommunikation des Datenschutzes zu verbessern. * Design und Test eines Web-Analyse-Systems Der Forschungsbeitrag zu Konsumentenwahrnehmungen im Mehrkanalhandel motiviert die weitere Untersuchung der Erfolgsfaktoren im Internet. Wir präsentieren ein Kennzahlensystem mit 82 Kennzahlen zur Messung des Onlineerfolges von Webseiten. Neue Konversionsmetriken und Kundensegmentierungsansätze werden vorgestellt. Ein Schwerpunkt liegt auf der Entwicklung von Kennzahlen für Mehrkanalhändler. Das Kennzahlensystem wird auf Daten eines Mehrkanalhändlers und einer Informationswebseite geprüft. * Prototypische Entwicklung eines datenschutzwahrenden Web Analyse Services Die Analyse von Webdaten erfordert die Wahrung von Datenschutzrestriktionen. Der Einfluss von Datenschutzbestimmungen auf das Kennzahlensystem wird diskutiert. Wir präsentieren einen datenschutzwahrenden Web Analyse Service, der die Kennzahlen unseres Web-Analyse-Systems berechnet und zudem anzeigt, wenn eine Kennzahl im Konflikt mit Datenschutzbestimmungen steht. Eine syntaktische Erweiterung eines etablierten Datenschutzstandards wird vorgeschlagen. * Erweiterung der Analyse von Datenschutzbedürfnissen aus Kundensicht Eine wichtige Anwendung, die Resultate des beschriebenen Web Analyse Services nutzt, sind Personalisierungssysteme. Diese Systeme verbessern ihre Effizienz mit zunehmenden Informationen über die Nutzer. Daher sind die Datenschutzbedenken von Webnutzern besonders hoch bei Personalisierungssystemen. Konsumentendatenschutzbedenken werden in einer Meta-Studie von 30 Datenschutzumfragen kategorisiert und der Einfluss auf Personalisierungssysteme wird beschrieben. Forschungsansätze zur datensschutzwahrenden Personalisierung werden diskutiert. * Entwicklung eines Datenschutz-Kommunikationsdesigns Eine Firma muss nicht nur Datenschutzanforderungen bei Web-Analyse- und Datennutzungspraktiken berücksichtigen. Sie muss diese Datenschutzvorkehrungen auch effektiv gegenüber den Seitenbesuchern kommunizieren. Wir präsentieren ein neuartiges Nutzer-Interface-Design, bei dem Datenschutzpraktiken kontextualisiert erklärt werden, und der Kundennutzen der Datenübermittlung klar erläutert wird. Ein Nutzerexperiment wurde durchgeführt, das zwei Versionen eines personalisierten Web-Shops vergleicht. Teilnehmer, die mit unserem Interface-Design interagierten, waren signifikant häufiger bereit, persönliche Daten mitzuteilen, bewerteten die Datenschutzpraktiken und den Nutzen der Datenpreisgabe höher und kauften wesentlich häufiger. ; The aim of this thesis is to explore the border between the competing interests of online consumers and companies. Privacy on the Internet is investigated from a consumer perspective and recommendations for better privacy management for companies are suggested. The proposed solutions allow the resolution of conflicting goals between companies' data usage practices and consumers' privacy concerns. The research is carried out with special emphasis on retailers operating multiple distribution channels. These retailers have become the dominant player in e-commerce. The thesis presents a set of business analyses for measuring online success of Web sites. New conversion metrics and customer segmentation approaches have been introduced. The analysis framework has been tested on Web data from a large multi-channel retailer and an information site. The analysis of Web data requires that privacy restrictions must be adhered to. Thus the impact of legislative and self-imposed privacy requirements on our analysis framework is also discussed. We propose a privacy-preserving Web analysis service that calculates our set of business analyses and indicates when an analysis is not compliant with privacy requirements. A syntactical extension of a privacy standard is proposed. Moreover, an overview of consumer privacy concerns and their particular impact on personalization systems is provided, that is summarized in a meta-study of 30 privacy surveys. A company must not only respect privacy requirements in its Web analysis and usage purposes but it must also effectively communicate these privacy practices to its site visitors. A privacy communication design is presented, which allows more efficient communication of a Web site's privacy practices directed towards the users. Subjects who interacted with our new interface design were significantly more willing to share personal data with the Web site. They rated its privacy practices and the perceived benefit higher and made considerably more purchases.
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This study depends mainly on the theory of quantitative research to analyse news in Jordan. The study also employs some quantitative analysis techniques that are needed to describe its findings and test its hypotheses. Its general goals are to identify specific factors that may constrain or facilitate the production of certain kinds of news, explore explanations of news worthiness, and identifies factors affecting news coverage. The results of the study are based on a sample of 3,352 news items that were collected from newspapers, TV and radio over a span of some 50 days. Four hypotheses about topics and dominance of certain news rather than others are tested. The study concludes that Jordanian newspapers reflect certain important issues such as political, cultural, economic and other social news more than TV which, in turn, presents these issues more often than the radio.
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In: Hexagon Series on Human and Environmental Security and Peace; Facing Global Environmental Change, S. 269-282
In: The Effects of Political Institutions on Varieties of Capitalism, S. 79-102
Campaign financing and party identification are generally considered to be the most important explanatory variables in determining judicial election outcomes, judicial primary elections make it possible to test the importance of other explanatory variables by controlling for party identification. The existence of both the Texas Supreme Court and Texas Court of Criminal Appeals also makes it possible to test the role of campaign financing. This article compares primary elections for these two courts of last resort by using logit analysis in an effort to explain election outcomes from 1988 until 2004. The hypothesis that differences in jurisdiction would also create systematic differences in the selection politics for these two courts was supported by the results of this study.
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The ever-changing environment in which ports operate has put strong pressure on the role of port authorities. The evolution of port governance has so far mainly been analysed in qualitative terms, through expert knowledge and case studies. This article fills a research gap in providing a quantitative analysis of port governance in Europe, using data from a major survey, which the European Sea Ports Organisation carried out in 2010 to prepare a new edition of its 'Fact-Finding Report'. These reports have been monitoring port governance diversity since the 1970s. The 2010 survey was based on a new conceptual background, which takes into account the evolution of ports, as well as new perspectives on the role of port authorities. This article provides a quantitative assessment of the survey results, identifying elements that may explain the governance diversity of European seaports. This is done with the help of factor analysis. The results confirm the existence of different types of port governance models in Europe, which to some extent correspond to the hypothetical typology according to which port authorities can be conservators, facilitators or entrepreneurs. Differences are mainly geographically defined and the subdivision in Hanseatic, Latin, Anglo-Saxon and new Member State port authorities proves to be a valuable one. In addition to this geographical explanation of diversity, the analysis also detects different governance practices between small and large ports.
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This study employed a multidimensional analysis to evaluate transnational patterns of scientific research to determine relative research strengths among widely varying nations. Findings from this study may inform national policy with regard to the most efficient use of scarce national research resources, including government and private funding. Research output from 34 countries is examined using a conceptual framework that emphasizes the ratio of research resources devoted to a particular field to research output measured by publications in peer-reviewed journals. Using cluster analysis and k-means analysis, we conclude that countries' research output (as measured by the number of published peer-reviewed articles) and their efficiency (as measured by a ratio of research output to dollars allocated to research) together indicate a comparative advantage within any given country's own menu of research choices and an absolute advantage relative to other countries. This study implies that the more countries engage in publication in areas of relative strength and consume research in areas of relative weakness, the stronger their entire research agenda will become.
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In: Biofuel Support Policies: An Economic Assessment, S. 61-93
The main aim of the article is to analyze differences of agriculture performance across the European Union countries in the years 2010-2013. The special attention was devoted to the results obtained by New Member States. The research was conducted with application of multiple criteria analysis tools: the method proposed by Hellwig and Ward's clustering method. The research was based on the collection of the World Bank development indicators. It confirms the existence of significant disparity in the performance of agricultural sector between the old and new member states that joined the UE after the year 2004.
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In: Regimes of Social Cohesion, S. 94-133
In: Political Science Research Methods, S. 95-118
In: Transnational Company Bargaining and the Europeanization of Industrial Relations
Existing research on the subject of terrorism is vast, spanning causes of terrorism, the membership of terrorist groups, types of terrorist attacks, and more. One area of terrorism research, though, has received only limited consideration: terrorist target selection. What research does exist explains target selection almost exclusively as a function of ideology (Asal et al. 2009, 270 and 274; Drake 1998b, 54-56 and 58). However, such a limited causal focus obscures other possible, and probable, explanations of terrorist target selection. This paper proposes an alternative explanation of terrorist target selection that includes ideological and terrorist group capability variables, as well as a variable measuring the security levels in the geographic areas in which terrorist attacks take place. A research design employing multiple ordinary least squares regression is utilized. The findings demonstrate the importance of the independent variables, as well as the significance of the effects of the two-way and three-way interactions of variables from the three categories. Furthermore, the multiple regression models explain a greater percentage of the effects of the independent variables on the percentage of attacks against civilian targets when the three-way interaction variable is included than when this interaction variable is not included. From these findings, two primary policy implications are derived. ; 2017-08-01 ; M.A. ; Sciences, Political Science ; Masters ; This record was generated from author submitted information.
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