Law of the sea: [papers prepared for presentation in a symposium on the Law of the Sea]
In: The Columbia journal of world business 15,4
526006 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Columbia journal of world business 15,4
In: The review / International Commission of Jurists, S. 35-47
ISSN: 0020-6393
In: Background papers- UN Office of Public Information
In: [United Nations publication] OPI/559
A theoretical underpinning of the American system of criminal justice is the notion that a criminal misdeed is a wrong against the entire society.' Accordingly, the local, state and federal governments, acting as the representatives of society, assume the duty and responsibility of prosecuting the individual wrongdoer. While the individual victim of a crime obviously is the party directly" wronged," society interjects and institutes the formal proceeding to ascertain criminal responsibility and determine the appropriate sanction to be imposed upon the accused. This constitutes a basic distinction between civil and criminal cases; the aggrieved individual is the named litigant in a civil case (the plaintiff); in a criminal case, the government prosecutes the defendant. The purpose of this article is to describe and evaluate the ways in which a victim can influence the course of a criminal case, from investigation and arrest to parole release and clemency. Data concerning the roles that the victim may play in a criminal case have been gathered by the author through personal interviews with participants in the criminal justice system in Nashville, Tennessee. These participants include police officers, defense attorneys, prosecuting attorneys, judges, probation officers, parole board officials, and members of the Governor's staff.
BASE
As the twentieth century approached, bar leaders increasingly complained that the open bar, like the open range, had outlived its usefulness. In 1899 the Texas Bar Association began a vigorous lobbying effort for more restrictive regulation of attorneys. The state legislature responded four years later with a bill that required all future bar candidates to take a standardized written examination.The results of this new approach were immediate and gratifying to those who clamored for a more exclusive profession. While approximately four hundred candidates had applied for, and obtained, a license between August 1, 1896, and August 1, 1897, only ninety applicants took the new written tests during the first year they were administered, and sixteen of these failed."The bar regulations of 1903 signaled the end of a frontier-oriented professionalism in Texas, just as the simultaneous discovery of oil at Spindletop ended the state's long history of economic subservience to other regions. In an age of increasing affluence, urbanism, and professional bureaucratization, there was as little sympathy for the "prairie-dog lawyer" as there was for the buffalo.But the rural practitioners of the nineteenth century deserve better treatment from historians. Serious attention to their collective careers cannot fail to enhance our knowledge of regional folkways and of the role of law in reshaping the material environment of a restless and acquisitive people.
BASE
Einstellung zum Unternehmertum und das Bild in der Bevölkerung von
großen bzw. mittelständischen Unternehmen.
Themen: Image eines Unternehmers und einer Unternehmerin (semantische
Differentiale) und Assoziationen zum Begriff Unternehmer; vermuteter
Anteil der von Frauen geführten Unternehmen; Charakterisierung von
Großunternehmen und der mittelständischen Unternehmen; wichtigste
Unternehmerfunktionen; Meinung über die Eigentumsfunktion des
Unternehmers; persönliches Interesse an einer Unternehmertätigkeit;
Gründe für oder gegen eigene unternehmerische Tätigkeit; Bekanntheit der
Arbeitgebervertretung; Einstellung zur Aussperrung; Einstellung zur
Privat- und zur Staatswirtschaft; Definition des Begriffs
"Unternehmensgewinn"; Einstellung zum Unternehmertum (Skala);
bekannteste Unternehmerpersönlichkeit und Unternehmen; präferierte
Unternehmensgröße für den eigenen Arbeitsplatz; Kenntnis des obersten
Chefs; Meinung über Chancengleichheit.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;
Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen;
Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand;
Ortsgröße; Bundesland.
GESIS
In: Popular government, Band 44, S. 14-17
ISSN: 0032-4515
In: Modern age: a quarterly review, Band 10, S. 119-130
ISSN: 0026-7457
In: The round table: the Commonwealth journal of international affairs, Heft 291, S. 274
ISSN: 0035-8533
Einstellung der Bundesbürger zu Unternehmern.
Themen: Einschätzung der gesellschaftlichen Bedeutung
unterschiedlicher Berufsgruppen; Assoziationen zum Begriff Unternehmer;
Idealbild eines Unternehmers; eigene Beschäftigung in einem
Privatunternehmen; Charakterisierung des eigenen obersten Chefs;
Geschlecht des Chefs; Zufriedenheit mit dem Chef; Vorbildcharakter des
Chefs; Image des Unternehmers allgemein (Skala); Bewertung des
gesellschaftlichen Unternehmereinflusses; Bewertung der
Durchsetzungsfähigkeit von Gewerkschaften und Unternehmerverbänden
Präferenz für Staatswirtschaft oder Privatwirtschaft;
Informationsquellen über politische und wirtschaftliche Fragen;
Unternehmerbild in den Medien; Tüchtigkeit oder Profitorientierung der
Unternehmer; wahrgenommene Entwicklung des Unternehmerbilds im
Zeitverlauf; Verantwortung der Unternehmer für die derzeitige
Arbeitslosigkeit; Verständnis bzw. Abgrenzung des Unternehmerbegriffs;
wichtigste Aspekte beruflicher Arbeit; Arbeitszufriedenheit;
detaillierte Liste der empfangenen betrieblichen Sozialleistungen und
Vergünstigungen; Betriebsverbundenheit; Wunsch, mit dem Chef oder
Abteilungsleiter zu tauschen.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Schulbildung; Beruf;
Berufliche Position; Berufstätigkeit; Branche des Betriebes;
Betriebsgröße; Haushaltszusammensetzung; Mitgliedschaft in einer
Gewerkschaft; Parteipräferenz (Sonntagsfrage); Wahlberechtigung.
GESIS
In: The Parliamentarian: journal of the parliaments of the Commonwealth, Band 65, Heft 1, S. 58
ISSN: 0031-2282