Open Access BASE2004

Challenges for Global Education in the Mediterranean Region

Abstract

This paper reviews some of the present challenges facing learning in the 21. century and the concern for "glocal" issues in the Mediterranean region. It stresses that global education can be translated into various focal themes such as development, environment, human rights, intercultural relations, peace. However, such a translation should retain a common "broad" methodological approach centred on conflict transformation. A sociology of "translation" is needed for enhanced co-operation among practitioners in the region. (DIPF/Orig.) ; Der Autor betrachtet einige der Herausforderungen an das Lernen im 21. Jahrhundert und das Bemühen um "globale Themen" im Mittelmeerraum. Er postuliert, dass Globales Lernen sich in verschiedene Schwerpunkte übersetzen lässt (Umwelt, Menschenrechte, Frieden, interkulturelle Beziehungen). Eine solche Themenumsetzung bedarf aber eines größeren methodologischen Rahmens, der sich auf die Transformation von Konflikten fokussiert. Eine solche "Soziologie der Übersetzung" ist in der Region für die praktische Umsetzung von Bildungszielen erforderlich. (DIPF/GS.)

Report Issue

If you have problems with the access to a found title, you can use this form to contact us. You can also use this form to write to us if you have noticed any errors in the title display.