Junior farmer field schools, agricultural knowledge and spillover effects: quasi-experimental evidence from northern Uganda
In: The journal of development studies, Band 54, Heft 11, S. 2007-2022
ISSN: 1743-9140
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In: The journal of development studies, Band 54, Heft 11, S. 2007-2022
ISSN: 1743-9140
World Affairs Online
In: The journal of development studies, Band 54, Heft 11, S. 2007-2022
ISSN: 1743-9140
In: University of Milan Bicocca Department of Economics, Management and Statistics Working Paper No. 339
SSRN
Working paper
In: La revista internacional de seguridad social, Band 66, Heft 1, S. 27-51
ISSN: 1752-1734
ResumenSi bien durante muchos años los países europeos han supervisado el gasto público en prestaciones de salud y cuidados de larga duración, se ha conferido menor atención a las consecuencias financieras que representan los pagos directos personales para las personas mayores que necesitan acceder a dichas prestaciones de cuidado. A través del análisis de los datos transversales procedentes de la Encuesta de Salud, Envejecimiento y Jubilación en Europa (SHARE, por sus siglas en inglés), representativos de la población anciana de once países europeos, descubrimos que en los países europeos es muy común que las personas mayores abonen por cuenta propia las prestaciones de salud y los cuidados de larga duración. Estos gastos directos se repercuten de modo significativo en la renta disponible: el 95 por ciento de las personas mayores abonan de modo directo prestaciones médicas y el 5 por ciento de ellas, los cuidados de larga duración. Estos desembolsos provocan una disminución de los ingresos de entre el 5 y el 10 por ciento. El 0,7 por ciento de los hogares con personas mayores que recurren a prestaciones médicas y el 0,5 por ciento de los hogares con personas mayores que reciben cuidados de larga duración caen en la ruina financiera a raíz del exceso de pagos directos. Los más afectados son los pobres, las mujeres y los muy ancianos.
In: Revue internationale de sécurité sociale, Band 66, Heft 1, S. 27-52
ISSN: 1752-1718
RésuméAlors que les dépenses publiques consacrées aux soins de santé et aux soins de longue durée sont contrôlées depuis de nombreuses années dans les pays européens, l'on s'intéresse beaucoup moins aux conséquences financières que subissent les personnes âgées qui doivent engager des dépenses privées pour accéder à ces soins. En nous appuyant sur des données transversales représentatives de la population âgée de 11 pays européens collectées en 2004 dans le cadre de l'enquête sur la santé, le vieillissement et la retraite en Europe (Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe, SHARE), nous avons constaté que les dépenses privées pour des soins de santé et des soins de longue durée sont très fréquentes parmi les personnes âgées des pays européens et qu'elles ont une incidence marquée sur le revenu disponible. Près de 95 pour cent des personnes âgées paient leurs soins de santé et 5 pour cent leurs soins de longue durée, ce qui entraîne une réduction de leur revenu comprise respectivement entre 5 et 10 pour cent. La faillite, suite à des dépenses privées trop élevées, touche 0,7 pour cent des foyers âgés utilisant les soins de santé et 0,5 pour cent de ceux recourant aux soins de longue durée. Les plus durement frappés sont les plus pauvres, les femmes et les plus âgés.
In: Internationale Revue für soziale Sicherheit, Band 66, Heft 1, S. 29-55
ISSN: 1752-1726
AuszugWährend die Ausgaben für Gesundheit und Pflege in europäischen Ländern seit Jahren unter scharfer Beobachtung stehen, wurde den finanziellen Folgen privater Ausgaben älterer Menschen als Voraussetzung für den Zugang zu diesen Leistungen und zur Pflege wesentlich weniger Aufmerksamkeit gewidmet. Nach Auswertung repräsentativer Querschnittsdaten zur älteren Bevölkerung von elf europäischen Ländern aus dem Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE) für 2004 kommen wir zu dem Ergebnis, dass Direktzahlungen von Älteren für Gesundheit und Pflege in europäischen Ländern weitverbreitet sind und beträchtliche Auswirkungen auf das verfügbare Einkommen haben: Bis zu 95 Prozent der Älteren tätigen Direktzahlungen für Gesundheit und 5 Prozent für Pflege, wodurch ihr Einkommen jeweils zwischen 5 und 10 Prozent schrumpft. 0,7 Prozent der Haushalte Älterer, die Gesundheitsversorgung in Anspruch nehmen, und 0,5 Prozent der Haushalte Älterer, die Langzeitpflege in Anspruch nehmen müssen, erleiden infolgedessen finanziellen Ruin. Zu den Betroffenen zählen insbesondere die Armen, Frauen und sehr alte Menschen.
SSRN
In: Environment and development economics, Band 22, Heft 5, S. 491-516
ISSN: 1469-4395
AbstractUniversal access to modern energy services, in terms of access to electricity and to modern cooking facilities, has been recognized as a fundamental challenge for development. Despite strong praise for action and the deployment of large-scale electrification programs and improved cookstove (ICS) distribution campaigns, few studies have shed light on the barriers to, the enablers of and the impacts of access to energy on development outcomes, using rigorous methodologies. This paper reviews this recent strand of research, trying to fill these gaps. The authors focus on the demand-side and household perspective. Their main outcomes of interest are electricity connection and ICS adoption for the analysis of barriers, time allocation, labor market outcomes and welfare for the impact analysis. They provide evidence of significant wellbeing impacts of electrification and mixed evidence for cookstoves.
In: FEEM Working Paper No. 68.2016
SSRN
Working paper
In: FEEM Working Paper No. 96.2014
SSRN
Working paper
In: JEBO-D-21-01806
SSRN
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 159, S. 1-22
World Affairs Online
In: The European journal of development research, Band 31, Heft 5, S. 1389-1415
ISSN: 1743-9728
World Affairs Online
In: Journal of development effectiveness, Band 9, Heft 4, S. 543-562
ISSN: 1943-9407
World Affairs Online
In: FEEM Working Paper No. 69.2016
SSRN
Working paper